dinsdag 14 januari 2014

Maandag 13 januari

Eerst was er fuif : tof !
In de ronde vroeg ik hoe de kinderen het vrijdag ervaren hebben met Yf en K-trien : allen enthousiast !

Ronde :
Bernice boek : de grote kunst voor kleine kenners.
Fien  de boot van papa is aangekomen op de juiste plaats.
Je kan de webcam volgen op Royal Artic Line - vessel tracking
Noor rekenverhaal: de rekenpapegaai.
Giorgi was ziek dit weekend.
Bernice heeft pyriet gevonden op de zolder.

We kregen van de koning post : een hele grote omslag !
Hij was zeer tevreden met onze brief, de tekening van Judiet en onze klasfoto !
Bij hem gaan slapen zit er niet in, we kunnen het paleis bezoeken van half juli tot half september en we kunnen ons vorstenpaar begroeten op de officiële gelegenheden en bezoeken.
We kregen toch ook een mooi boek over ons koningshuis én een echte foto van de hele koninklijke familie !

In de namiddag kwam Cindy mij vervangen. Cindy was over alle kinderen tevreden !
 Samen met Marian en K-trien was er overleg samen mt andere scholen die er ook mee startten in Gent over de alfabetcode. Eerst had ik mijn twijfels....maar eigenlijk was het zeer interessant om onze bevindingen uit te wisselen. Bij ons op school hebben we allemaal dit jaar spelling en schrift geïntroduceerd. Er was een school die ook lezen deed. We waren zeer overtuigd om het ook te doen. Dit brengen we in het team. De woorden voor spelling die wij uit het boek gebruikten waren lange tijd zeer goed voor groep 34, maar nu, zo we wat verder zijn, vind ik ze soms te moeilijk. Vanaf volgende week pas ik dat aan in de klas : 3-klaps voor het derde en 4-klaps voor het vierde, woorden samen met de kinderen opgesteld. Ondertussen hebben de andere teamleden in de tijd van de teamvergadering praktisch team gehouden : in de crea-hoek zijn nu goed zichtbare foto's geplakt op de bakken en is de sportberging boven heel grondig opgekuist.
Inge






Geen opmerkingen:

Een reactie posten