woensdag 15 januari 2014

De koekentijd leeft in de natuur.

Vandaag was Amke haar hamster op bezoek in de klas. Superschattig beestje !

Morgen komt Jasper in de namiddag kijken hoe wij in de klas 'cooperatief leren'. Dat wil eigenlijk zeggen hoe we samen en van elkaar leren. Dat doet hij omdat dit een onderdeel van zijn eindwerk is.
Samen met de kinderen stelden we deze morgen een programma op van zaken die we gewoonlijk doen in de klas : het vierde leert het derde cijferen, Mila, Jelle en Nathan leggen een goocheltruc uit die ze in de ronde toonden, Milan leert een aantal kinderen een speer maken ( in kader van ons project), Giorgi leert Jelle Georgisch ( ook in kader van project), Noor leert aan Judiet het alfabet, Briek neemt er een aantal onder zijn vleugels om nieuwe breakdance-moves te leren, de kinderen van het onderdeel ' straatkinderen' in ons project werken verder samen aan hun project.

Projecten
Maandag sleutelen we verder aan ons schema voor ons nieuw project over natuurvolkeren.
Op 30 januari komt Pema op bezoek om te praten over de straatkinderen in India die er proberen te overleven. Het groepje die hier rond werkt wil alvast al een actie ondernemen om de straatkinderen te helpen. Vorig jaar deden we dat ook en eind agustus kregen we van de oma van Vlinder een mail doorgestuurd van Pema die vertelde ahv foto's waar onze opbrengst te goede kwam.


Vandaag was er in de SWT meetkunde, dus wiskunsten. We hebben de muziek van Stromae beluisterd, maar vooral de patronen van achtergronden en kledij van dichtbij bekeken. Zeshoeken tekenen en overgaan naar 3D, de driehoeken zijn allen gelijkzijdig. In de figuren van Stromae, ontworpen door bureau Bold is symmetrie centraal. Vandaag vooral experimenteren, morgen vastzetten. Je kan het gebruikte materiaal bekijken op onze yurls-pagina.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten