woensdag 8 januari 2014

De koekentijd werkt thuis op vrijdag.

Beste mama en papa,




En zo zijn we ook gestart deze week....vol nieuwe moed, nieuwe en frisse ideeën !
Nu is het wel een beetje raar dat ons klasnieuws op woensdagavond al doorkomt....
Dat komt omdat ik dat normaal de donderdagavond maak, en nu wordt dat dus woensdagavond omdat ik , zoals je al allemaal weet, op vrijdag thuis zal werk ipv op school.
Hoe komt dat nu eigenlijk ?
Van zowel het schoolwerk als het gezinswerk heb ik door veranderingen in ons gezin de tijd te kort om ze alle twee goed te kunnen doen. Ik voel me er niet goed bij als beiden niet 'af' zijn. Ik wil goed doen voor de kinderen op school en ook voor Vincent, Ansel en Peter. We hebben daar thuis dikwijls over gepraat, gewikt en gewogen en uiteindelijk kwam als beste oplossing uit de bus om tijd vrij te maken om beide goed te doen, en zodus zal ik vanaf vrijdag thuis werken. Afhankelijk waar de nood het hoogst is zal dat schoolwerk of gezinswerk worden. Dat zal ik nu doen tot het einde van het schooljaar. Dan evalueren  of het een goede oplossing is. Dit zal ik doen zolang het nodig is, komt er een periode terug dat dit niet meer nodig is, dan schakel ik terug over op fulltime werk.

Dus zijn er een paar praktische zaken die veranderen :
het weeknieuws komt op mail elke woensdagavond,
het weeknieuws op papier en de mappen komen op donderdag mee en de mappen komen zoals gewoonlijk terug mee naar de klas op maandagmorgen.
Yf zal samen met de kinderen ronde houden en de tafeltoets en het dictee afnemen. Als er forum is repeteren de kinderen nogmaals met Yf ipv tafeltoets en dictee, zo deden we dat anders ook.
K-trien zal na de speeltijd samen met de kinderen de cheftaken doen. Dan gaan de kinderen naar Marie Muziek. In de namiddag is er dan atelier of klasatelier of forum, ook zoals ze gewoon zijn.
Heb je hierover nog vragen, laat het me gerust weten.

Vandaag vertegenwoordigden Marius en Giorgi onze klas, ze deden dat uitstekend !
We zwommen met kledij aan. t Was supertof ! We leerden allen de redderssprong en de kinderen van 5-6 hebben ons allemaal uit het zwembad gered !

Volgende week is een gewone week, maandagnamiddag komt Cindy in de klas omdat ik dan met Marian en K-trien ervaringen ga uitwisselen over de Alfabetcode ( schrift, spelling).
We werken ook verder aan ons project, ook morgen.
Op donderdag komt Jasper in de namiddag om te werken rond cooperatief leren voor zijn eindwerk.
Vrijdag is het keuze-atelier2.

Inge


Geen opmerkingen:

Een reactie posten