maandag 3 februari 2014

Donderdag 30 januari

Verslag van de klasraad

Ik ben niet tevreden...
Kelly vindt dat de vakjes in de kast beneden er heel slordig bijliggen. We hebben deze vandaag ook ' uitgemest'.
Nogal vele onderlinge ruzies over : kinderen die niet helpen met opruimen, die niet helpen afdrogen, die elkaar pijn doen, kinderen die vechten. Allemaal niet wat we willen. We haalden er de zorgcirkel bij : zorgen voor jezelf, zorgen voor elkaar en zorgen voor materiaal. Niet gemakkelijk.

Ik heb een voorstel....
We bespraken waar we kunnen slapen en we kwamen op het volgende uit : 
dinsdag 29 en woensdag 30 april gaan we slapen aan de zee in Nieuwpoort. We kunnen daar een actie voor Pema uitvoeren.
Op 27 en 28 mei kunnen we gaan slapen bij Bernice in de tuin, als dat past ! Bernice praat er thuis over.
We doen het voor het project ' leven in de natuur'.

Ik heb een pluim....
Milan, Nathan en Luz hebben een pluim voor de kleuters die nu echt hun best doen aan tafel.

Afwerktijd en repeteren

In de SWT werkte iedereen goed door en hadden we tijd om nog te oefenen voor het forum.
Ik heb het opgenomen met de Ipad van school, maar krijg het jammer genoeg hier langs geen kanten op. Ik moet nog veel oefenen !


Pema op bezoek.

In het eerste deel in de namiddag hebben ook de andere kinderen die wilden van andere klassen komen luisteren naar Pema, hij vertelde boeiend over zijn leven en ze waren allen één luisterend oor.
In het tweede deel waren we met onze klas alleen en hebben we dieper ingegaan op het leven van de straatkinderen in India en hoe Pema hen probeert te helpen. 
Ik heb er geen woorden voor......
Dank je Pema en Annemie dat jullie bij ons waren....




Tot dan,

Inge

Geen opmerkingen:

Een reactie posten