vrijdag 3 oktober 2014

De koekentijd ... vergat een leuke titel te bedenken :-)

Maandag 29 september 2014

Verslag door Tibe

Nathons papa stond dit weekend in de krant met zijn kever (auto).
In Rosalies straat gebeurde iets: er stond een ziekenwagen, een politiewagen en een brandweerwagen. Wat er juist gebeurd is, weet ze niet.
Saar leest een stukje voor uit het boek 'Eefje Vampier'.
Tibe: actua: gisteren reed een monstertruck in het publiek in Nederland. Tibe gaat binnenkort in Antwerpen naar zo'n show kijken. Daar is het gelukkig veiliger voor het publiek!
Amke liet haar neus 'dichtbranden' bij de neus-keel-oorarts. Het prikte, maar hopelijk is ze nu van haar bloedneuzen af.
Giorgi toont een grappig truukje. De anderen willen dit ook kunnen.
Jentel ging naar Walibi.
Judiet had zondag een straatfeest.
Kobe toont zijn nieuwe knikkers.
Lente verkoopt pakken pannenkoeken en dozen truffels voor het keurturnen. Je kan er bestellen bij haar (€6 per pak of doos).
Lucas heeft rallyauto's mee.

SWT: oefenen spelling en schrift, leesgroepjes, tafels inoefenen.
SMMLT: o.a. Iets maken voor onze geheime vriendjes.

Muziek en hoekenwerk (keuze).

Vanaf vandaag zijn de leerlingen van onze klas supersterren. En ze deden dat super!


Dinsdag 30 september 2014

Verslag door Erynn.

Rosalie was geschrokken door de bliksem gisterenavond. Iedereen in de ronde wilde wel iets vertellen hierover. Lies zorgt ervoor dat we eens een activiteit zullen doen over onweer.
Saar leest nog een stukje voor uit haar boek.
Yf kwam even in de ronde om samen te beslissen wat we vrijdag zullen doen bij Jakob: eerst een uurtje ronde en dan de tafeltoetsen en het dictee.
Tibes mama heeft nu een winkel met retrospullen (dingen van vroeger), maar verandert binnenkort van werk.

Jammergenoeg kon niet iedereen vertellen omdat de tijd om was door het vele babbelen en storen tussendoor. Morgen beter!

SWT: rekenen: getallenkennis en bewerkingen. Dit was niet zo gemakkelijk.
Sport: een loopspel.

Vele leerlingen kregen een zelfgemaakt geschenkje van hun geheim vriendje. Hier zaten echte kunstwerkjes tussen! Vele blije gezichten dus.

MMLT: knikkerbaan. Het samenwerken verliep even niet zo vlot. We praatten de problemen uit en weten nu dat we beter even de klas uit gaan als we voelen dat we zullen 'ontploffen'. Hierna werkten we rustig en vlot samen.


Woensdag 1 oktober 2014

Na de 8.30uur show vlogen we er in met het verbeteren van ons dictee. Dit deden we voor de eerste keer zelf (aan het bord) en het lukte al tamelijk vlot. We werkten ook de rest van ons werk voor spelling en schrift af.
Na de speeltijd gingen we zwemmen. We oefenden op duiken en speelden nog een lepelduikspel.

Donderdag 2 oktober 2014

Een korte klasraad. Er waren immers geen puntjes.
De ontknoping van de geheime vriendjes kwam wel aan bod.
De jarige Kato kreeg van haar geheime vriendje Lente een supermooi cupcakeje.
Dan oefenden we de euro verder in met onze winkels (een supermarkt met spullen onder de 100 euro voor het derde en een kleding- en juwelenwinkel met wel erg dure 'merkspullen' (boven de 100 euro) voor het vierde). We betaalden gepast of gaven teveel en kregen dan geld terug. 
We kozen ook zelf iets leuks uit reclamefolders en betaalden dan gepast (met de eurostempels). 

In de mammeloetijd in de namiddag planden we eerst (tot grote frustratie van enkele enthousiastelingen die graag onmiddellijk waren begonnen) grondig ons werk. Dan zetten we de grote onderdelen van de knikkerbaan al deels in elkaar. Hier was veel overleg tussen de verschillende groepjes onderling voor nodig. We werkten zo goed door dat we op het einde nog wat tijd over hadden voor een spelletje 'schoenenbom' waarbij we zonder we het goed doorhadden onze tafels ook nog eens inoefenden. Dan ging de 'bom' van onze timer af en zat de week bij Lies er weer op.

Morgen een speciale dag want enkele begeleiders zitten zelf weer op de schoolbanken voor een bijscholing en worden vervangen door anderen. In de namiddag spelen de kinderen van het ganse lager samen een groot spel.

Tot blogs!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten