donderdag 10 januari 2013

Verslag klasraad donderdag 10 januari

Ik ga niet akkoord met...

Kelly vind het niet leuk dat er jongens zijn die haar plagen met spinnen, terwijl ze weten dat ze het écht niet voor die beestjes heeft.
Vele jongens gaven spontaan toe dat ze daaraan meededen, maar dat ze dat nu gestopt zijn omdat ze ook wel voelden dat dat niet snor zat.

Warre vindt het niet leuk dat puntjes van de klasraad door anderen worden geschrapt omdat ze er bij betrokken zijn. We zijn duidelijk : enkel deze die het puntje opschreef kan het schrappen.



Vere vond het helemaal niet tof dat ze voor de vakantie een lekkere pannenkoek maakte voor haar geheim vriendje en dat ze nu de doos terugkreeg met een serieus beschimmelde pannenkoek. We begrijpen het, niemand zou dat leuk vinden, je bent ontgoocheld. We zullen dat zeker proberen te vermijden.

Voorstellen...
Inge vroeg voor de vakantie om geen manadala's meer in te kleuren in de ronde. Je luistert wel, maar het lijkt er op dat iedereen afwezig is. Inge vraagt naar andere oplossingen voor kinderen die het moeilijk hebben met een hele tijd stilzitten. Voorstellen : vingerbreien, vingerhaken, breien, haken, punniken, stressballen die je thuis maakt en meebrengt. Dit lijkt ons beter. Dan ben je toch aan het luisteren naar anderen maar op een 'deftige' manier.

Inge vraagt - op algemene vraag van de klas- om de kruisjes aan te passen op de weektakenbladen. We overliepen en maakten ook de weektaak op voor volgende week.

Noor V. haar papa werkt in Sint Kamilius. Dat is een rusthuis voor oudere mensen. Er komen regelmatig kinderen naar daar om samen met de ouderen iets te doen. Misschien kunnen wij dat ook doen ?
Een paar kinderen zien het niet zo goed zitten, zijn een beetje bang van oudere mensen. De meesten willen het zeker doen. Noor V. zal ons de naam en telefoon van de contactpersoon bezorgen en dan belt Inge eens en hoort wat we praktisch kunnen doen.



Thomas vindt dat de rekenmachientjes te los in de kast liggen en het is moeilijk om door te geven aan anderen. We doen de machientjes in een doos en als het vierde er nodig heeft, dat is enkel om cijferen te controleren, dan zetten we de doos in het midden van de tafels.

Mathijs zou graag met de hele klas een kettingreactie uitwerken. Zeer goed idee,maar nu niet het gepaste moment om er aan te beginnen. We doen dat na ons origami-project.


Inge vertelde over de 'OPEN KLASDAG' op 27 januari. Eerst de vraag of de groene blaadjes kunnen zo snel mogelijk binnengebracht worden. Dan overliepen we het dagverloop : de animaties rond de ijskoningin en de klasactiviteiten en hoe dat gaat. Na ons eigen maken van origami maken wij origami-versieringen voor die bijzondere dag. Iedereen vond dat OK !


Pluimen
Vere heeft een pluim voor Vlinder maar Vlinder is ziek vandaag. We nemen die mee naar de volgende

Andere
De koekentijd, de mol en de weektaken werden overlopen.
De geheime vriendjes waren deze keer een flop. Vele ontvingen niets. Dat komt omdat de vakantie er tussen zat. We vergeten deze en herbeginnen een volgende keer want vanaf morgen doen we mee aan de geheime vriendjes voor het hele lager. Dat was een voorstel van het jongste lager. Tof !

verslag van Inge



Geen opmerkingen:

Een reactie posten